Kompleksowa

realizacja eventów

Pokaz mody: świetny pomysł na event!

Data wpisu: 03.04.2019
Zdjęcie główne #258 - Pokaz mody: świetny pomysł na event!

Pokazy mody kojarzą się nam z ogromnymi imprezami organizowanymi w Paryżu, Nowym Jorku czy Mediolanie. Tymczasem coraz częściej można wziąć w nich udział nie ruszając się ze swojej miejscowości. Jako agencja eventowa od dawna obserwujemy rosnące zainteresowanie pokazami mody wśród naszych klientów biznesowych. Nic dziwnego: to rzeczywiście bardzo dobry pomysł na wypromowanie swojej marki, nawet jeśli nie ma ona nic wspólnego z branżą odzieżową.

Dlaczego warto?

Pokaz mody to prestiżowe wydarzenie, nawet w sytuacji, gdy na wybiegu nie są prezentowane kolekcje największych projektantów. Już sama fraza „pokaz mody” brzmi bardzo elegancko i sugeruje, że w takiej imprezie warto wziąć udział. Poświęć kilka chwil na obejrzenie weekendowych programów tzw. telewizji śniadaniowej. Na pewno trafisz na relacje z różnych pokazów, bo tym po prostu żyje „wielki świat”.

Ten efekt można wykorzystać w strategii promocji marki. Nie ma znaczenia, że działasz w zupełnie innej branży. Pokaz mody może wypromować markę producenta okien, filtrów do wody czy operatora telewizji kablowej. Pozostaje tylko wplecenie go w odpowiedni kontekst, o co zadba już profesjonalna agencja eventowa.

Niewątpliwą zaletą pokazów mody jest to, że chętnie biorą w nich udział gwiazdy. Powszechnie znane osoby są natomiast magnesem przyciągającym media oraz innych uczestników, w tym przedstawicieli Twojej grupy docelowej. Na pokazach po prostu „wypada być”. Jest to zatem skuteczny sposób na zwiększenie frekwencji podczas eventu i dodanie mu prestiżu – tak pożądanego przez większość promujących się marek.

Dodatkowym, bardzo korzystnym efektem obecności na pokazie, tzw. celebrytów, jest darmowa promocja marki w ich kanałach społecznościowych. Gwiazdy wrzucając do social media zdjęcia czy relacje wideo z wydarzenia, stają się ambasadorami brandu.

Gdzie zorganizować pokaz mody?

Wybór lokalizacji jest spory i wszystko tak naprawdę zależy od budżetu oraz grupy docelowej eventu. Najbardziej naturalnym wyborem dla firm jest zorganizowanie pokazu mody w galerii handlowej. Dlaczego? Z kilku powodów:

  • Galeria handlowa jednoznacznie kojarzy się z modą
  • Galerie handlowe chętnie współorganizują pokazy mody, co pozwala ograniczyć koszty imprezy po stronie przedsiębiorcy
  • Galeria handlowa ma odpowiednie zaplecze logistyczne i sprzętowe, a także gwarantuje, że impreza się odbędzie niezależnie od pogody

Pokaz mody można oczywiście zorganizować w zupełnie innym miejscu: hotelu, hali widowiskowej, restauracji, centrum kongresowym. Świetnym rozwiązaniem będzie również zaproszenie świata mody do siedziby firmy. Prosty przykład:

Firma X właśnie organizuje event otwarcia w związku z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej. Industrialne wnętrza doskonale nadają się do prezentowania efektownych kreacji. Dzięki temu uda się połączyć dwa teoretycznie obce sobie światy: piękna i delikatności oraz technologii. Będzie frapująco, oryginalnie i arcyciekawie, co zagwarantuje wysoką frekwencję podczas eventu.

Jak się za to zabrać?

Choć pokaz mody kojarzy się z bardzo kosztowną imprezą, to w rzeczywistości wcale nie musi być aż tak źle. Pamiętajmy, że na rynku działa wielu początkujących, nadal nieznanych projektantów, którzy tylko czekają, aż ktoś da im szansę. Są gotowi zaprezentować swoje kolekcje zupełnie za darmo, biorąc przy tym na siebie część obowiązków związanych z przygotowaniem pokazu (np. wynajęcie modelek).

W ten sposób firma może nie tylko promować wizerunek w blasku branży modowej, ale także zyskać miano mecenasa polskiej przedsiębiorczości.

Organizacja pokazu mody, zwłaszcza towarzyszącego eventowi promującemu markę niezwiązaną z branżą odzieżową, to spore wyzwanie. Tutaj nie ma się nawet nad czym zastanawiać: lepiej od razu powierzyć cały ten proces doświadczonej agencji eventowej. Animatria oczywiście jest do Twoich usług. 

Ważne: Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Polityce prywatności.