03 czerwca, 2020

Proste (i skuteczne!) sposoby na zwiększenie atrakcyjności eventu firmowego

Event firmowy to jeden z najefektywniejszych elementów strategii marketingowej marki. Jego wielką zaletą jest to, że wybija się ze standardowego przekazu reklamowego, jest unikalny i dzięki temu wzbudza zainteresowanie grupy docelowej produktu czy usługi.

Event firmowy to jeden z najefektywniejszych elementów strategii marketingowej marki. Jego wielką zaletą jest to, że wybija się ze standardowego przekazu reklamowego, jest unikalny i dzięki temu wzbudza zainteresowanie grupy docelowej produktu czy usługi. Firmy doskonale zdają sobie z tego sprawę, czego efektem jest natłok podobnych imprez organizowanych w całym kraju. Co za tym idzie, przedsiębiorcy muszą szukać sposobów na to, aby uatrakcyjnić swoje eventy i tym samym przyciągnąć więcej uczestników oraz dać się im łatwiej zapamiętać. Kilka bardzo skutecznych rozwiązań opisujemy w naszym poradniku.

Kampania medialna

Wielu przedsiębiorców niesłusznie zakłada, że ich event firmowy na pewno nie zainteresuje mediów. Tymczasem istnieje kilka sposobów na to, aby zagwarantować sobie praktycznie darmową promocję medialną i w ten sposób błyskawicznie zwiększyć frekwencję. Wystarczy tylko dać mediom powód, aby zaczęły mówić i pisać o imprezie.

Takim powodem może być właściwie cokolwiek. Dla przykładu: jeśli planujesz zorganizować event otwarcia, związany z uruchomieniem nowej części zakładu, to media z pewnością zainteresuje fakt, że efektem inwestycji będzie zwiększenie zatrudnienia. Mała konferencja prasowa z udziałem przedstawicieli lokalnej władzy zagwarantuje rozgłos nie tylko wydarzeniu, ale też Twojej marce.

Zaproszenie gwiazdy

Nie ma lepszego sposobu na to, aby z miejsca podnieść atrakcyjność eventu firmowego. Ludzie chętnie pokazują się w towarzystwie znanych osobistości. Jeśli więc uda się zaprosić gwiazdę telewizji czy estrady, która np. wcieli się w rolę konferansjera, wysoka frekwencja jest gwarantowana.

Zaproszenie gwiazdy nie jest szczególnie skomplikowane i wszystko tak naprawdę zależy od pieniędzy. Jeśli dysponujesz solidnym budżetem, bez problemu możemy zorganizować udział w evencie jakiejś powszechnie znanej osoby.

Patronat

To również ciekawe rozwiązanie, z którego warto skorzystać. Patronat jest przede wszystkim gwarancją zwiększenia prestiżu wydarzenia. Patronem może być np. prezydent miasta, wojewoda, biskup, ministerstwo czy lokalne medium. Taka informacja widniejąca na plakacie zapowiadającym wydarzenie (lub promującej je stronie internetowej) gwarantuje natychmiastowe zwiększenie zainteresowania imprezą i jej uatrakcyjnienie w oczach potencjalnych uczestników.

Patronat zawsze można też rozszerzyć, np. poprzez zobligowanie patrona do promowania wydarzenia w swoich kanałach informacyjnych (media społecznościowe, strona www, przekazy medialne etc.).

Wielkie WOW

Mianem wielkiego WOW określamy taki element eventu firmowego, który wzbudzi powszechne zainteresowanie w grupie docelowej. Jeśli np. przygotowujemy się do organizacji imprezy skierowanej do branży, warto pomyśleć o zaprezentowaniu podczas wydarzenia nowego, przełomowego produktu.

Spójrzmy na Apple. Konferencje tej marki właściwie nie potrzebują żadnej kampanii promocyjnej, bo i tak wszyscy chcą wziąć w nich udział, spodziewając się jakiegoś spektakularnego ogłoszenia. Możesz – oczywiście zachowując proporcje – osiągnąć podobny efekt.

Fajnym pomysłem może być również poinformowanie zaproszonych gości o tym, że podczas eventu losowane będą atrakcyjne nagrody. Szansa wygrania jakiegoś cennego przedmiotu jest silną motywacją do wzięcia udziału w wydarzeniu.

Odpowiednie miejsce i czas

Nie da się ukryć, że obie te kwestie mają kluczowy wpływ na atrakcyjność eventu. Każda pora roku jest dobra, by zorganizować wydarzenie promujące markę, o ile zadbamy o komfort uczestników.

Środek zimy nie sprzyja imprezom pod chmurką (chyba że mówimy o evencie na stoku narciarskim), ale świetnie nadaje się do zorganizowania eventu np. w galerii handlowej. Latem z kolei warto wykorzystać przyjemną aurę i zaprosić gości z rodzinami na piknik firmowy z licznymi atrakcjami dla najmłodszych.

Atrakcyjny event firmowy to nie tylko gwarancja wysokiej frekwencji, ale także jeden z najlepszych sposobów na zaprezentowanie potencjału marki i podbudowanie jej profesjonalnego wizerunku. Nudne, wtórne imprezy bez żadnego elementu wyróżniającego, zwykle przechodzą bez echa – jesteśmy pewni, że nie na takim evencie Ci zależy.

Nasi partnerzy

Kto nam

Zaufał

Suntago
Energylandia
havet
BGK
Bank Pekao
Bank Polski
mBank
Empik
Westfield
Smyk
Carrefour
HBO
WWF
Cavaliada
Tramwaje warszawskie
Feel the flow
Sii
Orlen
Galeria północna
Mazowsze
Góralki
ING Bank Śląski
Alior Bank
Tor wyścigów konnych Służewiec
Homepark Janki
Kancelaria Premiera Rady Ministrów
Radisson Resort Kołobrzeg
Geovita
Collins Resorts
Zero Gravity
Olandia
Allegra biuro podróży
Trzy Wyspy Hotel & SPA
Baltin Hotel & SPA