Zaczniemy od truizmu: nikt nie organizuje eventu firmowego z myślą tylko o dobrej zabawie. Zawsze gdzieś tam z tyłu głowy tli się cel, jaki ma zostać zrealizowany dzięki imprezie.
Zaczniemy od truizmu: nikt nie organizuje eventu firmowego z myślą tylko o dobrej zabawie. Zawsze gdzieś tam z tyłu głowy tli się cel, jaki ma zostać zrealizowany dzięki imprezie. Może to być np. wypromowanie nowego produktu, zwiększenie sprzedaży czy rozpoznawalności marki. Bez względu na to, dlaczego właściwie zdecydowałeś się zainwestować w event marketing, musisz wiedzieć, że popełnienie dość powszechnych błędów na pewno zniweczy oczekiwany efekt. O jakich błędach mowa? Tego dowiesz się z naszego poradnika.
Organizacja na własną rękę
To temat-rzeka, który dość szeroko omówiliśmy w jednym z naszych poradników – warto przeczytać! Organizacja eventu biznesowego na własną rękę może i wydaje się być błahostką, ale życie szybko rewiduje tak optymistyczne podejście do sprawy. Wielokrotnie zdarzyło się nam ratować z opresji przedsiębiorców, którzy na kilka tygodni przed datą imprezy dochodzili do wniosku, że jednak prowadzenie firmy a organizacja dużego eventu, to dwie zupełnie różne kwestie.
Nie twierdzimy, że nie da się zorganizować eventu własnymi siłami. Pytanie tylko, czy impreza przygotowana przez osoby, które nie zajmują się tym na co dzień, rzeczywiście przyniesie firmie spodziewane efekty? A może dojdzie do odwrotnej sytuacji, w której event zamiast promować markę przedsiębiorstwa, tylko jej zaszkodzi?
Nieodpowiedni termin
Termin organizacji eventu nie powinien być wybierany przypadkowo. Bardzo często jest jednak tak, że przedsiębiorcy „rzucają się” na konkretną datę tylko dlatego, że akurat w tym dniu hotel czy centrum kongresowe oferują znacznie niższą cenę za wynajem powierzchni. Wiedz zatem, że nie ma w tym przypadku. Skoro żadna inna firma nie chciała zorganizować swojej imprezy w tym dniu, to prawdopodobnie coś się za tym kryje.
Tym „czymś” jest niska szansa na uzyskanie zadowalającej frekwencji. Jeśli zdecydujesz się zorganizować swój event firmowy np. 27 grudnia, to nie zdziw się, gdy co najmniej połowa zaproszonych gości odmówi. W tym czasie nikomu nie chce się chodzić na imprezy biznesowe. Podobnie jest z okresem wakacyjnym czy majówkowym.
Złe miejsce
Event zaplanowany, atrakcje zarezerwowane, nic tylko się bawić i promować markę. Szkoda więc, że na imprezie zjawiła się garstka osób. Powód? Pozostali albo nie byli w stanie dotrzeć we wskazane miejsce, albo świadomie zrezygnowali z udziału. Z takim problemem mamy do czynienia zawsze wtedy, gdy przedsiębiorcy decydują się zorganizować event w przypadkowym miejscu, kompletnie niedopasowanym do tematyki imprezy i oczekiwań oraz przyzwyczajeń grupy docelowej.
Pewnie, że fajnie jest zaoszczędzić trochę pieniędzy wybierając hotel położony w miejscowości, z której znalezieniem problem ma nawet mapa Google. Nie można jednak liczyć na to, że zaproszeni goście rzucą wszystko i będą tracić wiele godzin na dojazd, skoro w tym czasie mogliby np. pobyć z rodzinami.
Sama promocja marki, bez skupienia się na uczestnikach
Event biznesowy oczywiście w głównej mierze służy promocji marki. Dobrze zorganizowana impreza nie daje jednak gościom tego odczuć. Uczestnicy powinni mieć wrażenie, że event został przygotowany z myślą o nich i ich dobrej zabawie. Taki wyważony, nienachalny marketing przynosi zdecydowanie najlepsze efekty.
Jeśli więc jedyną „atrakcją” podczas eventu są pokazy produktów i nudne wystąpienia handlowców, taka impreza będzie niepotrzebnym kosztem. W pierwszej kolejności zawsze należy myśleć o zaspokojeniu potrzeb gości, subtelnie przemycając promocję marki.
Uniknięcie tych błędów nie jest wcale trudne, zwłaszcza gdy już masz świadomość ich istnienia. Uzbrojony w tę cenną wiedzę możesz rozpocząć przygotowania do organizacji Twojego eventu firmowego, eliminując przy tym ryzyko wyrzucenia pieniędzy w błoto.