Organizacja eventów firmowych czy szerzej biznesowych jest dziś standardowym elementem strategii promocyjnej wielu marek. Firmom słusznie zależy, aby mieć bliski kontakt z grupą docelową i zacieśniać relacje z odbiorcami ich produktów czy usług.
Organizacja eventów firmowych czy szerzej biznesowych jest dziś standardowym elementem strategii promocyjnej wielu marek. Firmom słusznie zależy, aby mieć bliski kontakt z grupą docelową i zacieśniać relacje z odbiorcami ich produktów czy usług. Dobrze zorganizowany event świetnie się do tego nadaje, przynosząc marce wymierne korzyści. Najważniejsze z nich wymieniamy w naszym artykule.
Zwiększenie zasięgu marki
Jest to najbardziej oczywista i w praktyce też najbardziej oczekiwana korzyść. Event, pomimo swojej powszechności, stanowi dość nieoczywistą formę promocji marki. Prawie każda firma kupuje reklamy, posiada stronę internetową czy prowadzi profil w mediach społecznościowych. Akcje specjalne dla klientów to jednak nadal awangarda, stąd stanowią one bardzo atrakcyjne narzędzie marketingu bezpośredniego.
Dobrze zorganizowany event gwarantuje, że nazwa marki trafi do świadomości przedstawicieli grupy docelowej. Co ważne, niekoniecznie będą to tylko osoby, które wezmą udział w wydarzeniu. Pamiętajmy, że żyjemy w czasach social media. Uczestnicy eventu, np. znane osobistości, chętnie dzielą się swoimi wrażeniami czy po prostu zdjęciami z imprezy w kanałach internetowych. Taki przekaz trafia więc do ogromnego grona odbiorców, wśród których mogą się znaleźć osoby potencjalnie zainteresowane ofertą marki.
Profesjonalizacja wizerunku
Wystarczy wykonać prosty test, aby utwierdzić się w przekonaniu, że event firmowy to doskonały sposób na zwiększenie zaufania do marki i zbudowanie jej profesjonalnego wizerunku. Powiedz dowolnemu ze swoich klientów, że za jakiś czas Twoja firma organizuje jakieś wydarzenie zewnętrzne, np. event związany z prezentacją nowego produktu. Reakcja jest łatwa do przewidzenia: klient natychmiast uzna, że ma do czynienia z poważną firmą.
Ten efekt ma związek z tym, że wciąż panuje powszechne przekonanie, iż eventy są zarezerwowane tylko dla dużych, majętnych firm, co oczywiście nie jest prawdą. Jeśli jednak Twoim celem jest wprowadzenie biznesu na wyższy poziom, to profesjonalny event z pewnością Ci w tym pomoże.
Możliwość bezpośredniego zaprezentowania produktu
Wielu przedsiębiorców na co dzień spotyka się z tym samym problemem. Chodzi o niskie zaufanie konsumentów do marek, zwłaszcza tych, które nie zdążyły jeszcze wypracować sobie rozpoznawalności. Świadomy klient bardzo ostrożnie podchodzi do przekazu reklamowego. Mnóstwo osób nauczyło się też zupełnie ignorować standardowe działania marketingowe firm.
Sposobem na pokonanie tej nieufności, czy czasami wręcz niechęci, jest bezpośrednia prezentacja produktu czy usługi. Wyobraź sobie, że jakaś firma oferuje Ci swój wyrób i pozwala go bezpłatnie przetestować. Na pewno zdobyłaby Twoją uwagę. Możesz zrobić dokładnie to samo organizując event. Zaproszeni goście będą mieli możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą Twojej firmy, a nawet wypróbowania poszczególnych produktów. To będzie mieć bezpośrednie przełożenie na sprzedaż. Nie ma przypadku w tym, że pomimo powszechnego dostępu do Internetu, nadal w całym kraju organizuje się mnóstwo wystaw i targów branżowych. Są one pożądane nie tylko przez przedsiębiorców, ale też konsumentów.
Pozyskanie opinii z pierwszej ręki
Event firmowy, bez względu na jego charakter, jest doskonałą okazją do porozmawiania z przedstawicielami grupy docelowej i dowiedzenia się, co konsumenci czy kontrahenci właściwie myślą o marce. Często jest przecież tak, że firma obserwuje odpływ klientów, ale nie zna przyczyny takiego stanu rzeczy.
Podczas dobrze zorganizowanego eventu zawsze znajdzie się czas na bezpośrednie rozmowy z zaproszonymi gośćmi. Co więcej: taka impreza może być fantastyczną okazją do tego, by przekonać wahających się klientów, że jednak powinni dalej korzystać z usług organizatora, bo ten wciąż się rozwija i gwarantuje określoną jakość.
Zdobycie ambasadorów marki
Podstawowym celem organizacji eventu biznesowego jest zrobienie świetnego wrażenia na zaproszonych gościach. Firma prezentuje się z najlepszej strony, co nie pozostaje bez wpływu na przyszłe wybory konsumenckie uczestników wydarzenia. Bardzo cenne jest również to, że zachwyceni goście z pewnością podzielą się pozytywnymi wrażeniami ze swoimi znajomymi, tym samym wcielając się w rolę ambasadorów marki. Efekty promocyjne eventu są więc wyjątkowo długotrwałe.
Z pewnością nie zamierzasz zbagatelizować tych korzyści, zwłaszcza w sytuacji, gdy Twoja marka bardzo potrzebuje bodźca do dalszego rozwoju. Nie zakładaj, że nie stać Cię na zorganizowanie eventu firmowego – skontaktuj się z nami, a my zaproponujemy Ci rozwiązanie idealnie dopasowane do Twojego budżetu.